Marketing gelijk aan promotie.

Laten we eerlijk zijn: voor de gemiddelde ondernemer is marketing gelijk aan promotie.

Marketing is wat je zegt en hoe je het zegt als je wilt uitleggen hoe geweldig je product is en waarom mensen het zouden moeten kopen.

Marketing is een advertentie. Marketing is een brochure. Marketing is een persbericht. En meer recentelijk is Marketing een Facebook-pagina of een Twitter-account.

Marketing is voor veel zakenmensen simpelweg verkopen op grotere schaal.

De realiteit is dat marketing zich op het kruispunt van het bedrijf en de klant bevindt – de grote scheidsrechter van het eigenbelang van het bedrijf en de behoeften van de koper.

Snelle afhaalrestaurants:

Op een fundamenteel niveau is marketing het proces van het begrijpen van uw klanten en het opbouwen en onderhouden van relaties met hen.
Marketing is de sleutel tot het succes van een organisatie, ongeacht de grootte.
Er zijn verschillende soorten en subtypes van marketing, digitaal en offline. U moet degene bepalen en nastreven die het beste bij u passen.
Marketing- en verkoopteams hebben een uniforme aanpak nodig. Automatisering helpt hen om dezelfde doelen te bereiken.
Wat is marketing eigenlijk?
Daar was ik, met mijn eigen zaken bezig, uitrusten na het voltooien van een geweldige workshop contentmarketingstrategie voor een klant. En iemand vroeg naar mijn mening over het verschil tussen marketing en branding.

Ik kreeg de opdracht deze cartoon te lezen waarin marketing wordt gedefinieerd als ‘Ik ben een geweldige minnaar’ versus branding, die de consument laat zien ‘Ik begrijp dat je een geweldige minnaar bent’.

Dit maakte me een beetje opgewonden. OK, er is veel opgestookt!

Ik heb hier al vaak geprobeerd te definiëren wat marketing is. Ik heb geprobeerd iets te doen aan de algemene perceptie van marketing als alles over promoten en verkopen. En ik heb het probleem van adverteren, gekke mannen en hun “grote” ideeën, en de pure idiotie van banneradvertenties aangepakt.

Ik geloof dat marketing een marketingprobleem heeft. Vraag de meeste mensen wat marketing is en ze denken aan een vorm van ofwel verkopen (ik ben geweldig en je moet voor mij kiezen vanwege reden A of B) of adverteren (koop onze spullen en je zult een beter leven hebben, aantrekkelijker zijn, meer seks, betere partners aantrekken, gelukkiger zijn.)

Terwijl de wereldeconomie in een nieuwe norm van voortdurende twijfel terechtkomt, heeft Marketing een identiteitsprobleem, een kloof in de merkperceptie, misschien zelfs een vertrouwenscrisis.

Marketing gelijk aan promotie.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven