3 redenen om een SEA specialist in te huren

SEA ook wel zoekmachine adverteren, is het adverteren van jouw website in een zoekmachine. Om het gemakkelijk te houden zullen we uitgaan van Google als zoekmachine. Voor het adverteren in google dient een account aangemaakt te worden in AdWords. Binnen AdWords is er de optie om op specifieke termen te adverteren. Voor elke gebruiker van de zoekmachine die op jouw advertentie klikt, wordt een bepaald bedrag betaald. Hoe hoog dit bedrag is hangt af van de concurrenten op een bepaald zoekwoord. Het hoogste bod komt bovenaan te staan is vaak een gedachte die mensen hebben. Echter, zijn er een aantal factoren die van invloed zijn hierop:

  • CTR( verwachte doorklikpercentage)
  • Relevantie
  • Bod per klik

Mocht je niet over de juiste kennis en tijd beschikken om dit zelf te doen? Dan is het zeker geen slecht idee om dit te laten door een SEA specialist die actief is bij een online marketing bureau zoals DoubleSmart.

Waarom een SEA specialist in huren?

Een SEA specialist komt goed van pas wanneer je bijvoorbeeld tijdelijk wil adverteren op een bepaalde aanbieding of campagne. In dit soort gevallen is het slim om voor een SEA advertentie omdat hierbij direct resultaat geboekt wordt. Dit in tegenstelling tot SEO, waarbij het vaak enkele maanden duurt voordat resultaten geboekt wordt. Een SEA specialist zorgt ervoor dat deze campagnes goed ingericht zijn en de ROI verhogen. 

Het gebruik van SEA is vaak de snelle weg omhoog. Wel is het goed om hierbij na te denken over de gevolgen hiervan. Zodra de SEA campagne stopt bent is ook de bestaande positie in de zoekresultaten verloren gegaan. 

Kortom: Ga goed na welke doelen jij voor ogen hebt. Zijn deze doelstellingen gericht op de korte termijn? Dan is een SEA specialist inhuren de juiste optie

3 redenen om een SEA specialist in te huren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven