Lokale zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie oftewel SEO ( Search Engine Optimalization) heft als doel om zoveel mogelijk bezoekers naar jouw website te krijgen via de meest gebruikte zoekmachines. Dit doe je door topposities te behalen in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten. In dit artikel lees je meer over lokale online marketing.

Belangrijkste SEO variabelen

Zoekmachines zijn de laatste jaren steeds meer gaan letten op de context waarin de zoekopdracht geplaatst wordt. Eén van de meest belangrijke variabelen hierin is de locatie van de persoon die de zoekopdracht plaatst. Dit zijn de vijf belangrijkste pijlers:

  • Technische zoekmachine optimalisatie
  • Creatie en publicatie van waardevolle inhoud
  • Vergroten van je online populariteit
  • Gebruikersgedrag analyse en conversie optimalisatie
  • Optimaal inrichten van online profielen zoals Google Mijn Bedrijf

Lokaal online succes

Bij lokale zoekmachine optimalisatie zijn vooral de inhoud, techniek en populariteit van de website van belang. De website moet leesbaar zijn, en ook moet de zoekmachine het idee krijgen dat de pagina over dat specifieke onderwerp gaat. Ook het goed bijhouden of verversen van inhoud is van groot belang. Zoekmachine optimalisatie is dus geen éénmalige handeling maar een voortdurend proces van meten, analyseren en verbeteren. Vanuit de analyse komen een aantal kansen naar voren. Deze gesignaleerde kansen moeten vervolgens worden omgezet in concrete taken.

Belangrijkste taken op het gebied van zoekmachine optimalisatie

Hieronder vind je een overzicht van de belangrijkste taken op het gebied van zoekmachine optimalisatie.

  • Het creëren van interessante inhoud voor je bezoekers. Deze pagina’s sluiten altijd aan bij de behoeftes die een potentiële bezoeker heeft
  • Technische verbeteringen vinden en doorvoeren
  • Het vergroten van de online populariteit van je website, ook wel outreach of linkbuilding genoemd
  • Het verrijken van de bestaande inhoud van de bestaande pagina’s zodat deze aantrekkelijker, duidelijker, relevanter of gebruiksvriendelijker worden voor de bezoeker
  • Een pagina kan verbeterd worden door inhoud toe te voegen zoals tekst afbeeldingen duidelijke knoppen of een video. 
  • Analyseren van statistieken en zoekwoordposities om zodoende nieuwe kansen op te merken
  • Het inrichten van online profielen waaronder Google Mijn Bedrijf
Lokale zoekmachine optimalisatie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven